High End Kitchens
Als onderdeel van een nieuwe branding strategie, begeleid door Business Coach Mariëlle Rooijakkers, heeft Culimaat het prachtige koffietafelboek ‘High End Kitchens’ ontwikkeld. Bij Culimaat kun je terecht voor luxe, hoogwaardige en bijzondere keukens.
Het boek moest -net als de keukens ontwikkeld door Culimaat- een high end uitstraling krijgen. Voor zo’n high end uitstraling ben je bij NPN Drukkers natuurlijk aan het juiste adres. Dat wist Mariëlle ook. Ze twijfelde geen moment en klopte aan bij onze drukkerij om dit mooie project samen te realiseren.
High End Kitchens werd voor het eerst gepresenteerd op het branding event ter ere van het veertigjarig bestaan van Culimaat.
Een bijzondere verschijning
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: wie High End Kitchens in handen heeft ziet direct dat het geen standaard boek is. De uitstraling van de kaft is gebaseerd op Moeraseiken; een hoogwaardig houtmateriaal dat bij veel Culimaat keukens gebruikt wordt. Als je het boek openslaat, valt op dat dat precies andersom gebeurt dan bij andere boeken. Het boekblok is namelijk omgedraaid in de band voor een unieke uitstraling. Daarna valt je oog waarschijnlijk direct op het schutblad, wat gemaakt is van een prachtig luxe behangpapier.
Het verhaal van Culimaat
Niet alleen de buitenkant van dit boek is uniek. De binnenkant is minstens net zo bijzonder. High End Kitchens is enerzijds een showcase van de mooiste projecten van Culimaat, verwerkt in prachtig beeld en grote uitslaanders. Bij elk project vind je een QR code die leidt naar een video van de desbetreffende keuken in levenden lijve. Je kijkt je ogen uit!
Anderzijds neemt dit boek je mee in het inspirerende verhaal van dit hoogwaardige keukenbedrijf. Dit verhaal maakt de liefde en bezieling achter Culimaat perfect zichtbaar én voelbaar.
“We werkten met een stel creatieve mensen die allemaal het hoogst haalbare wilden bereiken. Doordat er zó veel mogelijk was, was het een flinke uitdaging om keuzes te maken. Dat maakte het hele proces, zeker gezien de strakke deadline van het event, een behoorlijke uitdaging.”
Van oneindige mogelijkheden naar heldere keuzes
Voor Culimaat was dit het allereerste merkboek dat ze ontwikkelden. In het verleden hebben ze wel magazines laten drukken, maar zo’n hoogwaardig boek was toch even wat anders. Vanuit haar expertise en eerdere samenwerking met NPN Drukkers begeleidde Mariëlle daarom dit proces voor Culimaat. Zij schakelde zeker in het begin voornamelijk met ons over de plannen van dit project.
En dat was af en toe een flinke puzzel: “We werkten met een stel creatieve mensen die allemaal het hoogst haalbare wilden bereiken. Doordat er zó veel mogelijk was, was het een flinke uitdaging om keuzes te maken. Er kwamen elke keer weer nieuwe mogelijkheden die last-minute werden toegevoegd. Dat maakte het hele proces, zeker gezien de strakke deadline van het event, een behoorlijke uitdaging.”
Ook voor Herman van Culimaat waren de vele keuzemogelijkheden uitdagend: “We hadden dit nooit alleen kunnen doen, dan waren we compleet overvallen door alles wat er mogelijk was. Zowel Mariëlle als Perry van NPN Drukkers hielpen ons door het project in kleine, behapbare stukjes te verdelen. Hierdoor zijn wij wel van begin af aan erg betrokken geweest, terwijl we ook door de bomen het bos bleven zien.”
Testen, testen, testen
Werken met creatievelingen die het hoogst haalbare resultaat willen, dat vergt testen, bijsturen, testen en weer bijsturen. Dat vond Mariëlle één van de leukste aspecten aan dit project:
“Het is ideaal dat we eerst een dummie konden bekijken én voelen, voordat het project de drukkerij in werd gestuurd. Doordat iedereen tot in detail betrokken was, werd er kritisch naar gekeken en stuurden we telkens wat bij. Meerdere dummies volgden elkaar op, maar dit heeft wel voor een perfect eindresultaat gezorgd: alles aan High End Kitchens klopt.”
Trotser dan trots
Herman en zijn collega’s Twan en Davy zijn ontzettend trots op het eindresultaat: “Dit boek is een mooie vertaling van alles wat we bij Culimaat bereikt hebben. Het is echt ons kindje geworden. We hebben er onze ziel en zaligheid in gestoken en zijn blij met de samenwerking met NPN Drukkers.” Voor Culimaat was het hele drukproces compleet nieuw: “Het was voor ons de eerste keer dat we zo’n proces doorlopen hebben en de begeleiding had niet beter gekund. Bij NPN Drukkers dachten ze goed mee en ze waren hierbij niet bang om eerlijk te zijn.” Inmiddels heeft het boek haar weg gevonden naar heel wat enthousiaste ontvangers. Herman en Mariëlle zijn duidelijk niet de enigen die apetrots zijn op het eindresultaat. “We hebben het boek inmiddels uitgereikt aan onze medewerkers en de architekten waar we veel mee samenwerken. De reacties waren super positief!”